reklama

Riadiť hlavné mesto nie je brnkačka

Cez víkend som sa rozprával so stovkami Bratislavčanov a diskutoval so súpermi. Jeden presviedča, že problémy riešil celé 4 roky. Druhý vkladá všetko do svojho tímu, ale nehovorí, čo bude robiť, ak ho na magistráte mať nebude.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Viete si predstaviť riadiť skutočne veľkú firmu? Napríklad takú s 5000 zamestnancami, niekoľkými samostatnými podnikmi a organizáciami a 369 miliónovým rozpočtom? Takú, ktorá poskytuje služby pre približne 700 tisíc ľudí? Dohliadnuť na to, aby každá zložka toho kolosu fungovala a spolupracovala tak, aby 700 tisíc klientov bolo spokojných? Nie je to brnkačka, ale dá sa to. Za predpokladu, že sa zameriate na cieľ. Nie svoj, ale jej. Na jej rozvoj a prosperitu a v prvom rade na klientov. Nie na seba ako manažéra a svoje vlastné ego. Hovorím o Bratislave. Meste, ktoré nepotrebuje obleky a pózy, ale niekoho, kto vie definovať cieľ, má program a schopnosť dohliadnuť na jeho realizáciu. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Riadiť súkromnú firmu by znamenalo robiť biznis a zamerať sa na zisk. Riadiť mesto znamená, že každé vaše rozhodnutie má na pozadí život nejakej skupiny jeho obyvateľov. Že tých takmer 370 miliónov nie je vašich, ale ich. Preto to musí robiť niekto, kto nemá strach vymeniť alibizmus za zodpovednosť za svoje rozhodnutia. Niekto, komu nezáleží na tom, nakoľko cool sa cíti ráno pred zrkadlom, ale niekto, komu záleží na rozuzlení vecí, ktoré bránia tomu, aby sa mesto rozhýbalo. 

Počas svojho profesionálneho života som si prešiel mnohými výzvami a prijal som ich. Doslova na zelenej lúke som zakladal dnes už lídra na mediálnom trhu – Rádio Expres. Tam som sa prestal báť. Televízia Markíza a jej posilnenie v pozícii jednotky na televíznom trhu bola moderná výzva, začínajúca sa na „S“ – spolupráca. Bez motivácie tímu a spolupráce neurobíte jednotku z ničoho. A RTVS bola mojou srdcovou záležitosťou ako keď sa dospelý muž dostane k vzácnemu veteránu a dá doňho srdce a všetku starostlivosť, aby ho mohol verejnosti predviesť ako hviezdu. Stalo sa. Najlepších 5 profesionálnych rokov a na stene ocenenia za najlepšiu firmu, najlepšieho manažéra, najlepšiu TV grafiku... no len ja viem, čo bolo za tým. Najlepší tím. Spolupráca s najlepším tímom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozhodnutie ísť do správy vecí verejných a uchádzať sa o podporu vo voľbách na primátora Bratislavy je jednoznačne spojené s tým, že mám skúsenosť so správou vecí verejných práve v RTVS. Spravoval som majetok v hodnote stoviek miliónov eur, hospodáril som s rozpočtom stoviek miliónov eur, zodpovedal som za procesy - obstarávanie a investície - za desiatky miliónov, bol som najväčším zamestnávateľom vo verejnom sektore a trikrát po sebe sme získali titul NAJ zamestnávateľ roka. Na základe toho mám presvedčenie, že som pripravený prevziať aj zodpovednosť za naše hlavné mesto. Mám totiž reálnu skúsenosť z verejnej sféry. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie, riadiť Bratislavu nie je brnkačka. Je to výzva. Výzva odložiť ego do zásuvky ku manžetovým gombíkom a znova dať dokopy najlepší tím, pretože sa ide pracovať na ďalšej jednotke – jednotke medzi slovenskými mestami. 

Nemám skúsenosť z politického riadenia vecí, keď sa pol roka pred voľbami začne pracovať. To nie je môj svet. Som zvyknutý pracovať od prvého dňa. Štart je dôležitý a len vtedy sa veci podaria. To je moja stratégia.

Dívam sa na Bratislavu ako na môj domov, ktorý mi dal neuveriteľne veľa životných šancí. Je to mesto, do ktorého mieria hľadajúc uplatnenie tí najšikovnejší z iných miest a kde žije veľa rodín, čakajúcich na to, aby sa našou metropolou chválili. Som trošku „pokazený“. Tam, kde iní vidia problém, ja vidím príležitosť a v Bratislave ich vidím veľa. Preto som sa rozhodol vstúpiť do politickej súťaže, aby som môjmu/nášmu hlavnému mestu splatil všetky príležitosti a šance, ktoré som mohol doposiaľ využiť a vybudovať niečo úspešné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som pripravený zabojovať. Dnes nevieme, kto vyhrá. Ale viem, kto prehrať nesmie - nesmú prehrať Bratislavčania.

Chcem vidieť Bratislavu ako skutočnú jednotku. 

Pretože naše mesto je to hlavné.

Václav Mika

Václav Mika

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Celý profesionálny život pôsobím v oblasti kultúry a médií. Som predsedom Správnej rady Vysokej školy múzických umení a ešte donedávna som bol členom Umeleckej rady SND. V rokoch 2012 až 2017 som pôsobil vo verejnej funkcii ako generálny riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska. Ešte predtým som bol generálnym riaditeľom TV Markíza, zakladateľom a generálnym riaditeľom Rádia Expres a 7 rokov som bol prezidentom Asociácie nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska. V parlamentných voľbách v roku 2020 sa budem uchádzať o podporu voličov na kandidátke strany Sloboda a solidarita. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu